N

Binnen 60 dagen meer winst

N

Gespecialiseerd in optimalisatie webshops

N

Geïntegreerd met SEO & SEA

Wat is Conversion Rate Optimization (CRO)?

Haalt u weinig leads binnen via de website en wilt u het conversiepercentage verhogen? CRO-specialisten kunnen daarbij helpen. CRO For You is een CRO-bedrijf dat bedrijven helpt om het conversiepercentage van hun website te optimaliseren. We onderzoeken waar alle verbeterpunten liggen, maken overtuigende inhoud en passen de pagina-indeling aan om mensen te converteren in klanten of leads. Bij CRO For You weten we hoe belangrijk het is om uw website niet alleen voor vindbaarheid te verbeteren, maar ook om CRO optimalisaties door te voeren. Lees meer over onze aanpak in dit artikel.

Wat is een CRO specialist?

CRO staat voor Conversion Rate Optimization. CRO specialisten zijn de mensen die een effectieve strategie uitwerken om een hoger aantal bezoekers om te zetten in klanten, abonnees of zelfs donateurs door je conversiepercentage te verhogen. CRO omvat dus alle technieken die toegepast worden om uw conversie te verbeteren. Bij CRO For You doen we dit door de hele customer journey (gebruikersreis) van uw klanten vast te leggen en we kijken hoe uw website op dit moment wordt gebruikt. Op basis hiervan maken we een verbeterplan en zorgen we ervoor dat we alle doelstellingen meetbaar kunnen maken.

Waarom een CRO specialist inhuren?

Bij CRO For You zijn we analytisch sterk en weten we hoe we onderzoek moeten doen naar de behoeftes van uw klanten. We meten hoe er op dit moment gebruik wordt gemaakt van uw website en waar de verbeterpunten liggen. Door A/B testen uit te voeren testen we welke content en call-to-actions het beste werken. We werken met data, zoals het gedrag van gebruikers op uw website en leggen conversiedoelen vast. Door onze werkwijze weten we echt het verschil te maken en websitebezoekers om te zetten in leads en klanten. We zijn een jong bedrijf en altijd op de hoogte van de laatste ontwikkelingen.

Onze aanpak

Bij CRO For You geloven we dat CRO verder gaat dan alleen een kort traject waarin u een CRO specialist inschakelt. CRO vereist een voortdurende ontwikkeling om de klantreis te bepalen en een funnelgeoptimaliseerde website te realiseren. We implementeren daarom niet alleen een CRO strategie die op korte termijn werkt, maar juist eentje die ondernemers op de lange termijn in staat stelt om de prestaties van hun website te verbeteren. Naast het verbeteren van de gebruikerservaring spelen A/B testen bij ons een belangrijke rol tijdens het CRO optimaliseren van uw website. Met onze methodische aanpak zijn er geen verrassingen achteraf, want alles is meetbaar! Meer over onze aanpak:

Vaststellen van uw CRO doelstellingen

Voordat we aan de slag gaan, bepalen we wat uw doelen zijn voor het CRO project. We brengen de huidige situatie in kaart via een gratis audit en bepalen wat uw marketing doelstellingen zijn. Op deze manier kunnen we laten in het traject meten of de doelstellingen zijn behaald.

Conversie bepalen

Welke CRO doelen wilt u bereiken? Wilt u dat bezoekers zich inschrijven op een nieuwsbrief, een offerte aanvragen of een product kopen via uw webshop? Samen bepalen we hoe we conversies gaan meten, zodat u uw marketingdoelstellingen bereikt.

Kwantitatief en kwalitatief onderzoek

Met kwalitatief onderzoek meten we harde data, bijvoorbeeld afkomstig uit Google Analytics en AB-testen op uw website. We laten precies zien hoe vaak er op een bepaalde knop is geklikt of hoeveel bezoekers een aankoop hebben gedaan in uw webshop. Met kwalitatief onderzoeken we bijvoorbeeld veelgestelde vragen van klanten. Denk aan vragen die gesteld worden via chat, telefoon en e-mail. Hier halen we veel nuttige informatie uit om uw website te verbeteren. Ook heatmaps behoren tot kwalitatieve onderzoeksmethoden.

Schrijven van een CRO adviesrapport

Met ons CRO adviesrapport leggen we een verbeterplan voor. Dit CRO adviesrapport kan gebruikt worden als basis voor het CRO optimaliseren van uw website. We onderzoeken op welke pagina een websitebezoeker terecht komt en hoe er vervolgens door de website genavigeerd wordt. We maken een voorstel voor conventerende pagina’s die aansluiten bij de behoeften van de consument. We zorgen dat de customer journey en customer funnel helemaal afgestemd zijn op het zoekgedrag van uw klant, zodat we het conversiepercentage daadwerkelijk een ontzettende boost kunnen geven.

Analytics inrichten

Als CRO specialisten werken we met een datagedreven aanpak en zorgen we ervoor dat u alle nodige inzichten heeft om het succes van uw website te bepalen. We richten een Google Analytics account in en implementeren Google Tag Manager. Dit zijn hulpmiddelen die het mogelijk maken om het gedrag van bezoekers op de website te volgen en doelen te meten.

Verbeteringen implementeren

Nadat we CRO doelen hebben bepaald en de klantreis in kaart hebben gebracht, kunnen we beginnen met het implementeren van CRO verbeteringen. We bekijken uw website niet alleen vanuit een gebruikersperspectief, maar bepalen ook of hij aan de SEO criteria voldoet (zoekwoorden onderzoek). Op deze manier blijft uw website goed vindbaar, in combinatie met een optimale gebruikerservaring voor de klant. We gebruiken ook A/B testen in deze fase om te kijken hoe twee varianten van een pagina aanslaan bij de klant. Vervolgens kiezen we de meest succesvolle onderdelen per pagina uit en voegen deze samen.

Meten en rapporteren

We analyseren en rapporteren maandelijks hoe u het doet en of de CRO doelstellingen zijn behaald. We maken hierbij gebruik van de gegevens uit Google Analytics, Visual Website Optimizer en Google Optimize. Ook gebruiken we Hotjar om heatmaps van uw website te maken. Op deze manier ontdekken we welke onderdelen van een pagina het beste bekeken worden en of de content en call-to-actions nog verder geoptimaliseerd kunnen worden. We maken ook inzichtelijk via welke kanalen bezoekers op uw pagina’s terecht komen.

Naar welke onderdelen kijkt een CRO specialist?

Hierboven hebben we al kort benoemd welke stappen we ondernemen om uw CRO doelstellingen te behalen. Hieronder hebben we nog eens alle belangrijke factoren opgesomd waar we naar kijken tijdens ons CRO onderzoek:

  • Conversieoptimalisatie en CRO doelen van de klant.
  • Site Audits en usability onderzoek door bijvoorbeeld heatmaps.
  • A/B testen: we testen verschillende ontwerpen, koppen, call-to-actions, knoppen en afbeeldingen.
  • SEO (Search Engine Optimization): CRO en SEO gaan hand in hand!
  • Data uit bronnen zoals Google Analytics.
  • Meten en bijsturen aan de hand van data.

Veelgestelde vraag: Wat is het verschil tussen CRO en SEO?

CRO staat voor Conversion Rate Optimization en SEO voor Search Engine Optimization. CRO richt zich op het optimaliseren van de conversies op uw website, zodat deze zo goed mogelijk aansluit op de wensen en behoeften van klanten. Door uw online marketing funnel volledig af te stemmen op uw bezoekers, kunt u hen omzetten in nieuwe leads en klanten. Bij SEO gaat het juist om de vindbaarheid van je website in zoekmachines zoals Google. Hierbij wordt er gekeken naar technische aspecten van een website, het backlinkprofiel, zoekwoorden en content optimalisatie.

CRO en SEO gaan hand in hand!

Belangrijk om te onthouden is dat CRO en SEO hand in hand gaan. In eerste instantie wilt u dat uw website goed vindbaar is, maar uiteindelijk wilt u bezoekers natuurlijk omzetten in leads. CRO is daarom een essentieel onderdeel van elke SEO strategie. CRO kan u helpen om uw website aantrekkelijker te maken, de gebruikerservaring te verbeteren en de klanttevredenheid te verhogen. CRO en SEO zijn dus twee afzonderlijke processen, maar gaan hand in hand om bezoekers aan te trekken en om te zetten in betalende klanten. Alle optimalisaties op het gebied van SEO en CRO dragen bij aan een hoger conversieratio.

Tips om zelf aan de slag te gaan met CRO

  • Bekijk in Google Analytics per pagina het bounce percentage en maak gebruik van segmenten.
  • Stel met Google Tag Manager trackingcodes in voor verschillende call-to-actions. Aan de hand hiervan kunt u conversiedoelen instellen in Google Analytics.
  • Vergeet niet de mobiele gebruikers! Bekijk hoe het conversiepercentage op mobiel zich verhoudt tot desktopgebruikers.
  • Maak Heatmaps met Hotjar. Hierdoor ziet u precies op welke onderdelen van uw pagina’s bezoekers zich focussen. Wanneer het segment ‘inschrijven op nieuwsbrief’ bijvoorbeeld nauwelijks wordt gezien, dan weet u dat hier iets aan moet doen.
  • Experimenteer met AB-testen. Vooral als u een WordPress website heeft is het heel eenvoudig om twee versies van een pagina te vergelijken. Op deze manier sluit u nog beter aan op de informatiebehoefte van bezoekers en klanten.
  • Heeft u geen tijd voor conversie optimalisatie? Overweeg dan om een expert in te schakelen.

Waarom samenwerken met CRO For You?

Bij CRO For You werken we met ervaren professionals en passen we bewezen strategieën toe om meer conversies te halen uit hetzelfde aantal bezoekers. Hierdoor kunnen we met conversie optimalisatie uw website echt naar een hoger niveau tillen. We werken met een gratis audit, zodat u op een vrijblijvende manier kennis kunt maken met onze dienstverlening. Onze CRO specialisten nemen u mee in het proces en maken alle resultaten meetbaar. Op deze manier weet u echt hoe uw website en landingspagina’s presteren. Doordat we de klantreis in kaart brengen en in iedere stap van het proces naar de doelstellingen kijken, kunt u het succes van uw project bepalen. 

CRO specialist: uitbesteden betaalt zich terug

Conversie optimalisatie kan een flinke investering zijn, maar het betaalt zich meestal op korte termijn terug. Door aan te sluiten op de informatiebehoefte van uw publiek en alle call-to-actions op de juiste plek te zetten, zet u uw website in een korte tijd om een conversiemachine. Bij CRO For You laten we zien wat onze dienstverlening in geld voor uw bedrijf oplevert. afhankelijk van uw doelen kunnen we u direct helpen om meer klanten binnen te halen. Ook op het gebied van SEO zijn er veel bedrijven waarmee we intensief samenwerken. Met onze kennis behaalt u gegarandeerd de topposities in Google en verslaat u de concurrentie. Neem gerust telefonisch contact met ons op en vraag een gratis audit aan.