CRO specialist
Als webshop eigenaar of beheerder begrijp je de waarde van elke bezoeker die de virtuele drempel van de webshop oversteekt. Het is dan ook uiterst frustrerend wanneer potentiële klanten de pagina verlaten zonder een aankoop te doen.
Het goede nieuws: er is een reden waarom bezoekers de webshop verlaten zonder te kopen.
Door de knelpunten te identificeren en op te lossen verhogen onze CRO specialisten het conversieratio waardoor meer bezoekers de webshop verlaten mét een aankoop.
Benieuwd hoe we dit doen? Plan je gratis CRO strategiecall in!
Hoe gaan we dit verhelpen?
Onze CRO specialisten gaan je conversieratio omhoog schieten met de volgende werkzaamheden:
- Data set-up: we zullen alle relevante gebeurtenissen op de webshop inzichtelijk maken. Denk aan funnels, heatmaps, Google Analytics 4 rapporten, recordings, clickmaps, etc.
- UX analyse: we sporen fouten op de webshop op die direct verholpen kunnen worden voor onmiddellijke CRO-optimalisatie
- Psychologie analyse: we onderzoeken welke best practices, op gebied van psychologie en gedrag, onvoldoende op de webshop aanwezig zijn. Het resultaat: een exceptioneel overtuigende webshop
- Data analyse: we analyseren de data die is doorgemeten tijden de data set-up. Deze analyse brengt in kaart wie er wel en wie er juist niet converteren, en wat hier de oorzaak van is. Ook komen we direct met aanbevelingen om deze oorzaken op te lossen
- Gebruikerstesten: we geven vijf à zes (potentiële) klanten de opdracht om iets te kopen op de webshop terwijl we ze observeren. Dit brengt nauwkeurig in kaart tegen welke problemen bezoekers aanlopen tijdens het aankoopproces. Denk aan kapotte elementen, verwarring, frustratie, etc.
- Content optimalisatie: we bepalen samen wie de ideale doelgroep is zodat we de content gericht op deze groep kunnen schrijven. Deze superrelevante teksten, aangevuld met Cialdini principes en emotiewoorden, zorgen voor een connectie tussen de webshop en de doelgroep waardoor het conversieratio verhoogd wordt
- A/B testen: Tot slot willen we de bevindingen testen. Wanneer er voldoende bezoekers op de pagina zijn geweest kunnen we met statistische significatie zeggen hoeveel positieve/negatieve invloed het doorgevoerde punt heeft gehad op het conversieratio
Gratis CRO strategiecall
t.w.v. €297,-
Benieuwd waarom je webshop niet (goed) verkoopt? Wel bezoekers, maar onvoldoende verkopen? Daar is een reden voor! Die reden vertellen we je graag in de CRO strategiecall.
- Verander bezoekers in klanten
- Plan van aanpak om je conversieratio naar een hoger niveau te tillen
- Direct toepasbare aanpassingen om vandaag je winst te verhogen
De strategiecall wordt live via video call aan je gepresenteerd door één van onze CRO-specialisten.
Lees meer over onze aanpak
CRO specialist nodig?
CRO For You kan helpen
Haalt u weinig leads binnen via de website en wilt u het conversiepercentage verhogen? CRO-specialisten kunnen daarbij helpen. CRO For You is een CRO-bedrijf dat bedrijven helpt om het conversiepercentage van hun website te optimaliseren. We onderzoeken waar alle verbeterpunten liggen, maken overtuigende inhoud en passen de pagina-indeling aan om mensen te converteren in klanten of leads. Bij CRO For You weten we hoe belangrijk het is om uw website niet alleen voor vindbaarheid te verbeteren, maar ook om CRO optimalisaties door te voeren. Lees meer over onze aanpak in dit artikel.
Onze aanpak
Bij CRO For You geloven we dat CRO verder gaat dan alleen een kort traject waarin u een CRO specialist inschakelt. CRO vereist een voortdurende ontwikkeling om de klantreis te bepalen en een funnelgeoptimaliseerde website te realiseren. We implementeren daarom niet alleen een CRO strategie die op korte termijn werkt, maar juist eentje die ondernemers op de lange termijn in staat stelt om de prestaties van hun website te verbeteren. Naast het verbeteren van de gebruikerservaring spelen A/B testen bij ons een belangrijke rol tijdens het CRO optimaliseren van uw website. Met onze methodische aanpak zijn er geen verrassingen achteraf, want alles is meetbaar! Meer over onze aanpak:
Wat is een CRO specialist?
CRO staat voor Conversion Rate Optimization. CRO specialisten zijn de mensen die een effectieve strategie uitwerken om een hoger aantal bezoekers om te zetten in klanten, abonnees of zelfs donateurs door je conversiepercentage te verhogen. CRO omvat dus alle technieken die toegepast worden om uw conversie te verbeteren. Bij CRO For You doen we dit door de hele customer journey (gebruikersreis) van uw klanten vast te leggen en we kijken hoe uw website op dit moment wordt gebruikt. Op basis hiervan maken we een verbeterplan en zorgen we ervoor dat we alle doelstellingen meetbaar kunnen maken.
Waarom een CRO specialist inhuren?
Bij CRO For You zijn we analytisch sterk en weten we hoe we onderzoek moeten doen naar de behoeftes van uw klanten. We meten hoe er op dit moment gebruik wordt gemaakt van uw website en waar de verbeterpunten liggen. Door A/B testen uit te voeren testen we welke content en call-to-actions het beste werken. We werken met data, zoals het gedrag van gebruikers op uw website en leggen conversiedoelen vast. Door onze werkwijze weten we echt het verschil te maken en websitebezoekers om te zetten in leads en klanten. We zijn een jong bedrijf en altijd op de hoogte van de laatste ontwikkelingen.
Naar welke onderdelen kijkt een CRO specialist?
Hierboven hebben we al kort benoemd welke stappen we ondernemen om uw CRO doelstellingen te behalen. Hieronder hebben we nog eens alle belangrijke factoren opgesomd waar we naar kijken tijdens ons CRO onderzoek:
Conversieoptimalisatie en CRO doelen van de klant.
Site Audits en usability onderzoek door bijvoorbeeld heatmaps.
A/B testen: we testen verschillende ontwerpen, koppen, call-to-actions, knoppen en afbeeldingen.
SEO (Search Engine Optimization): CRO en SEO gaan hand in hand!
Data uit bronnen zoals Google Analytics.
Meten en bijsturen aan de hand van data.
Veelgestelde vraag: Wat is het verschil tussen CRO en SEO?
CRO staat voor Conversion Rate Optimization en SEO voor Search Engine Optimization. CRO richt zich op het optimaliseren van de conversies op uw website, zodat deze zo goed mogelijk aansluit op de wensen en behoeften van klanten.
Door uw online marketing funnel volledig af te stemmen op uw bezoekers, kunt u hen omzetten in nieuwe leads en klanten. Bij SEO gaat het juist om de vindbaarheid van je website in zoekmachines zoals Google. Hierbij wordt er gekeken naar technische aspecten van een website, het backlinkprofiel, zoekwoorden en content optimalisatie.
CRO en SEO gaan hand in hand!
Belangrijk om te onthouden is dat CRO en SEO hand in hand gaan. In eerste instantie wilt u dat uw website goed vindbaar is, maar uiteindelijk wilt u bezoekers natuurlijk omzetten in leads. CRO is daarom een essentieel onderdeel van elke SEO strategie. CRO kan u helpen om uw website aantrekkelijker te maken, de gebruikerservaring te verbeteren en de klanttevredenheid te verhogen. CRO en SEO zijn dus twee afzonderlijke processen, maar gaan hand in hand om bezoekers aan te trekken en om te zetten in betalende klanten. Alle optimalisaties op het gebied van SEO en CRO dragen bij aan een hoger conversieratio.
Tips om zelf aan de slag te gaan met CRO
Bekijk in Google Analytics per pagina het bounce percentage en maak gebruik van segmenten.
Stel met Google Tag Manager trackingcodes in voor verschillende call-to-actions. Aan de hand hiervan kunt u conversiedoelen instellen in Google Analytics.
Vergeet niet de mobiele gebruikers! Bekijk hoe het conversiepercentage op mobiel zich verhoudt tot desktopgebruikers.
Maak Heatmaps met Hotjar. Hierdoor ziet u precies op welke onderdelen van uw pagina’s bezoekers zich focussen. Wanneer het segment ‘inschrijven op nieuwsbrief’ bijvoorbeeld nauwelijks wordt gezien, dan weet u dat hier iets aan moet doen.
Experimenteer met AB-testen. Vooral als u een WordPress website heeft is het heel eenvoudig om twee versies van een pagina te vergelijken. Op deze manier sluit u nog beter aan op de informatiebehoefte van bezoekers en klanten.
Heeft u geen tijd voor conversie optimalisatie? Overweeg dan om een expert in te schakelen.
Waarom samenwerken met CRO For You?
Bij CRO For You werken we met ervaren professionals en passen we bewezen strategieën toe om meer conversies te halen uit hetzelfde aantal bezoekers. Hierdoor kunnen we met conversie optimalisatie uw website echt naar een hoger niveau tillen. We werken met een gratis audit, zodat u op een vrijblijvende manier kennis kunt maken met onze dienstverlening. Onze CRO specialisten nemen u mee in het proces en maken alle resultaten meetbaar. Op deze manier weet u echt hoe uw website en landingspagina’s presteren. Doordat we de klantreis in kaart brengen en in iedere stap van het proces naar de doelstellingen kijken, kunt u het succes van uw project bepalen.
CRO specialist: uitbesteden betaalt zich terug
Conversie optimalisatie kan een flinke investering zijn, maar het betaalt zich meestal op korte termijn terug. Door aan te sluiten op de informatiebehoefte van uw publiek en alle call-to-actions op de juiste plek te zetten, zet u uw website in een korte tijd om een conversiemachine. Bij CRO For You laten we zien wat onze dienstverlening in geld voor uw bedrijf oplevert. afhankelijk van uw doelen kunnen we u direct helpen om meer klanten binnen te halen. Ook op het gebied van SEO zijn er veel bedrijven waarmee we intensief samenwerken. Met onze kennis behaalt u gegarandeerd de topposities in Google en verslaat u de concurrentie. Neem gerust telefonisch contact met ons op en vraag een gratis audit aan.